Lifelogging

Wat zijn de gewoonten van uw klanten? Soms zou u graag onzichtbaar mee willen kijken op momenten dat uw klanten uw product gebruiken in de eigen omgeving. Wat doen ze ermee? Op welke manier gaan ze ermee om? Wellicht brengt hun daadwerkelijke gedrag u op ideeën voor renovatie of innovatie!

 




Kantar Public biedt u de kans om de ‘fly on the wall’ te zijn met de Narrative. De Narrative is een piepkleine camera, in te zetten voor ‘lifelogging’. Geschikt voor het werkelijk vastleggen van levens en gewoonten van mensen. Geen sociaal wenselijke antwoorden of onbewust gedrag dat wordt vergeten. Resultaat met de Narrative: een ongefilterd, objectief verslag in beeld. 

Hoe werkt het?

Een kleine camera maak je vast op je kleding met een clip. Die is vrijwel onzichtbaar. Zo gaat de onderzoeker of respondent op pad. Onbezorgd, want de camera maakt iedere 30 seconden een foto. Zonder dat je er zelf bij na hoeft te denken.

De camera selecteert automatisch de belangrijkste gebeurtenissen dankzij een slim algoritme. De foto’s geven een rijk inzicht en dienen als input voor een diepteinterview. Dat kan gaan over een bepaald moment (bijvoorbeeld het koken van dagelijkse maaltijd), een bepaalde doelgroep (bijvoorbeeld jongeren of ouderen) of een bepaalde klantervaring (het bezoek aan de supermarkt).

Wilt u weten wat lifelogging voor u kan betekenen?

Neem vandaag nog contact op met Rick Nijkamp of leg uw vraag voor via ons contactformulier


Rick Nijkamp
Expert Gedragsbeïnvloeding
t  (020) 5225 319
e  Rick.Nijkamp@kantarpublic.com